ARCA
Diagnostic şi aparatură

Centrul Medical ARCA este o Clinică Oftalmologică de Excelenţă care oferă consultaţii complexe şi complete. Aparatura medicală este permanent actualizată, în pas cu evoluţia tehnologiei din domeniu şi cu normele europene.

Centrul Medical ARCA oferă posibilitatea tratării unor afecţiuni cu LASER YAG, efectuarea capsulotomiei pentru cataracta secundară, a trabeculoplastiei şi iridotomiei în cazul glaucomului, proceduri laser care pot fi efectuate în cateva minute, înlocuind astfel tehnicile mai vechi care sunt intervenţii pe glob deschis, cu riscurile aferente şi care trebuie efectuate în sala de operaţie.

După o informare prealabilă, pacienţii noştri beneficiează de soluţii terapeutice variate şi personalizate, de consultaţii oftalmologice pentru copii, corecţie optică, tratamentul ambliopiei şi chirurgia strabismului.

Oferim pacienţilor noştri şi proceduri de diagnosticare şi dispensarizare a glaucomului prin metode imagistice moderne, tratamentul glaucomului medical LASER şi chirurgical, precum şi tratamentul suprafeţei oculare şi a anexelor globului ocular.

Tratament şi intervenţii

În ceea ce priveşte tratamentul şi intervenţiile oftalmologice, în cadrul Centrului Medical ARCA se efectuează intervenţii de cataractă, strabism, glaucom şi alte patologii de pol anterior (pterigion) şi chirurgie oculoplastică.

Chirurgia oculo-plastică

Chirurgia oculo-plastică este o subspecializare oftalmologică ce se ocupă de tratamentul afecţiunilor pleoapelor, aparatului lacrimal şi orbitei.

Aceste tehnici specializate de tratament se aplică în condiţii de siguranţă şi la Centrul Medical ARCA, unde se fac operaţii pentru ptoza palpebrală, trichiazis şi distichiazis, excizia tumorilor palpebrale, blefaroplastii, ectropion, entropion şi blefarospasm.

Operaţia de cataractă

Peste 70% din oamenii sănătoşi pot face cataractă după vârsta de 65 de ani. Prin operaţie, medicul înlocuieşte lentila opacifiată, din interiorul ochiului, cu un cristalin artificial. Cristalinul artificial nu se mai deteriorează.

Este o intervenţie chirurgicală uşoară ce durează aproximativ 15 minute, nu doare, se face fără internare, anestezia este topică în majoritatea cazurilor, adică doar cu picături şi, mai nou, se încearcă o dilatare a pulpilei intraoperatorie care se produce aproape instantaneu, scurtându-se astfel timpul de pregătire preoperatorie.

La Centrul Medical ARCA există un circuit al pacientului care se operează de cataractă, de la intrare în clinică şi până la ieşirea după operaţie, între 2 şi 3 ore, interval corespunzător standardului european.

Evitarea spitalizării de către pacienţii noşti se realizează prin practicarea tehnicii minim-invazive şi prin pregătirea preoperatorie standardizată.

Cristalinele artificiale

Cristalinele artificiale au evoluat şi ele foarte mult. Ele diferă atât în ceea ce priveşte materialul din care sunt făcute cât şi modul de implantare.

În marea majoritate, se utilizează acum cristaline foldabile preîncărcate, care se introduc prin incizii mici de 2 mm.

La Centrul Medical ARCA sunt utilizate doar cristaline preîncărcate de ultima generaţie şi cristaline premium multifocale tot preîncărcate, cu care pacientul poate să vadă şi la depărtare dar şi la aproape.

Condiţii de siguranţă

Pentru fluidizarea accesului în condiţii de maximă siguranţă, pacienţii Centrului Medical ARCA sunt programaţi pe ore, luând în calcul perioada de dezinfecţie a cabinetului.

Măsurile luate de Centrul Medical ARCA pentru a preveni răspândirea coronavirusului sunt cele de distanţare, atât în sala de aşteptare, cât şi în intervalul dintre consultaţii, astfel încât cabinetul şi sala de operaţii să poată fi aerisite şi dezinfectate după fiecare pacient.
Este necesar un triaj al pacienţilor care constă într-un chestionar despre simptome, călătorii recente, contacte cu bolnavi COVID şi pentru o mai mare siguranţă se efectuează termometrizarea pacienţilor la sosirea la consultaţie.

Se recomandă ca pacienţii să poarte mască şi să se prezinte neînsoţiţi la consultaţie, evitând astfel aglomerarea. Dezinfectarea mâinilor este obligatorie înainte de a intra în cabinet.
Medicii, care sunt expusi riscului în timpul consultaţiilor, au si ei reguli mai stricte: poartă ochelari de protecţie şi viziere, mască, mănuşi. Sunt puse bariere de plastic la biomicroscoape întrucât apropierea este mare în timpul acestei examinări oftalmologice. Toate aparatele sunt dezinfectate cu atenţie după fiecare consult.

În contextul actual, testarea pacienţilor pentru COVID se face în cadrul Centrului, fiind inclus în costul operaţiei.